ons nieuwste boekenkindje, door Marguerite Vlielander

5 oktober 2019 · Lieve Allemaal, Met heel veel plezier stellen we hierbij ons nieuwe boekenkindje voor. Het is op dierendag geboren! Als dat geen goed voorteken is! Toen Tommeke naar de Regenboogbrug was gegaan, was ik zó verdrietig. Ik miste hem ontzettend en wilde zo graag nog iets voor hem doen. Ineens wist ik het. Hij zou een eigen boek krijgen! Het was heerlijk het te schrijven. Jurre, Guuske en Balouke hielpen mee, zoals Tommeke en de andere katjes ook altijd deden bij mijn andere boeken. Ik weet en voel dat al mijn katjes die nu op de Regenboogbrug zijn, ook erg blij zijn met ‘Tommy, Mollie’s Wonderkatje’. Mochten jullie meer willen weten over de verzorging van moederloze kittentjes… ‘Kittens aan de fles’, van Hector Berlioz is een supergoed boek. Daar staat echt alles in wat belangrijk is om kittentjes goed en gezond groot te brengen. Het is geschreven door mijn lieve vriendin Helga van Helga’s Poezenhuis Opvang. Site: www.hpho.be Ik hoop zo dat het boek met evenveel plezier gelezen zal worden als waarmee ik het schreef. En vooral dat er mensen met Anorexia door geholpen zullen worden en veel zwerfkatjes. Tommy, Mollie’s Wonderkatje Kleine Tommy heeft wel een héél speciale opdracht gekregen van Kattenengel Lovely. Zij is een van de belangrijkste engelen en regelt de toekomst van de katjes. Tommy moet terug naar de aarde gaan en samen met zijn moeder Mollie, een klein, verdrietig meisje dat erg ziek is, gaan redden. Alleen zij zullen dat kunnen. Beiden hebben ze een zeer speciale gave die geheim moet blijven. Maddie wordt gepest door haar broer en de kinderen op school. Haar moeder begrijpt niets van haar liefde voor dieren. Ze is zó eenzaam. Oh, wat verlangt ze naar een lief poesje, maar dat mag niet. Ze zoekt troost in eten, krijgt anorexia en wordt steeds zwakker. Op het moment dat Mollie, met al haar wijsheid en liefde, in haar leven komt, krijgt Maddie de kracht te vechten om beter te worden. Maar zal dat genoeg zijn? Pas wanneer Tommy, Mollie’s wonderzoontje, geboren wordt komt de échte ommekeer. Tommy, Maddie’s droomkatje, haar soulmate, oh, wat houdt ze van hem! Voor hém moet ze sterk zijn. Al helemaal als hij doodziek wordt en alleen door weer te gaan eten beter zal kunnen worden. Hij laat haar inzien wat ze zal verliezen als óók zij zélf niet gauw zal aansterken. Dankzij Mollie en Tommy zal haar grote wens, om in de toekomst dierenarts te worden, mogelijk zijn. Al mijn boeken zijn me dierbaar, maar dit boek in het bijzonder. Het is voor een deel autobiografisch, maar niet helemaal. Zo waren mijn beide ouders dol op dieren. Papa zei altijd tegen mama: ‘Ik wou dat ik je hondje was.’ Ook had ik al heel jong dierenkindjes om me heen die me beschermden, mijn speelkameraadjes waren en van wie ik zoveel leerde. Wat hield ik van ze! Alleen een katje kreeg ik pas toen ik veel ouder was. Wat was ik gelukkig! Eindelijk had ik mijn poezenkindje, waar ik zo naar verlangd had. Ik heb zelf dertig jaar anorexia nervosa gehad. Die vreselijke ziekte die, als een sluipmoordenaar de macht over mijn leven overnam, zonder dat ik dat besefte. Net als Maddie werd ik ook erg gepest. Alleen dankzij mijn dierenkindjes kreeg ik de kracht de anorexia-duivel te overwinnen. Zij hebben me echt gered. Ze waren en zijn er altijd voor me. Voor hén wilde en moest ik weer sterk en gezond worden. Ze hadden met nodig. Voor hén ging ik weer eten. Vooral mijn katjes leerden me weer te mogen genieten, weer gelukkig te mogen zijn. En vooral ook weer goed te gaan eten. Zij waren echt mijn beschermengeltjes en zijn dat nog! Met heel mijn hart hoop ik dat dit boek een steun en hulp mag zijn voor iedereen die te maken heeft met anorexia of gepest wordt. Die twee gaan vaak samen en zijn echte sluipmoordenaars. Luister naar Mollie’s raad. Ze is zo wijs! Mijn grote wens is ook dat mensen hun katjes nog beter zullen begrijpen en nog meer zullen waarderen, als ze lezen wat een prachtige wezentjes het zijn. Hoeveel liefde ze in zich hebben. Een gedeelte van de opbrengst van de boeken gaat naar de zwerfpoesjes. Het boek kost € 17.99 inclusief porto. U kunt die € 17,99 overmaken op rekeningnummer: Voor België: BE82 3200 8209 0968 van de ING-bank. Vanuit Nederland: NL30 RABO 0347 4316 90 van de RABO-bank. T.n.v. Stichting de Rietkat. Wilt u niet vergeten uw naam en adres erbij te vermelden en dat het gaat om ‘Tommy, Mollie’s Wonderkatje . Wij sturen het boek dan direct naar u op. ‘Spinnende Wondertjes’ kunt u op dezelfde manier bestelen. Er zijn ook nog een paar exemplaren van mijn vorige kattenboeken te koop. Maak voor ‘Wonderen op pootjes’ € 12,50 en/of voor ‘Spinnende Bengeltjes’ € 15,50 over op bovengenoemd rekeningnummer. Dat is ook inclusief porto. Graag ook weer met vermelding van uw naam, adres en de titel van het te bestellen boek. Veel spinnende groetjes en bij voorbaat hartelijk dank van Balouke, Jurreke, Guuske en Marg.

Reacties

Populaire posts